HandsUP

Affiliate Marketing

שיווק שותפים בשנת 2020: מה זה ואיך אתה יכול להתחיל?

 

מה אם במקום להתמודד עם המונוטוניות וההבעה של מרוץ העכברים כדי להרוויח כמה דולרים, אתה יכול להרוויח כסף בכל עת ובכל מקום – גם כשאתה ישן? זה בדיוק הרעיון שמאחורי שיווק שותפים.

שיווק שותפים הוא טקטיקה פופולרית להנעת מכירות ולייצור הכנסות מקוונות משמעותיות. הדחיפה החדשה לעבר טקטיקות שיווק מסורתיות פחות השתלמה במיוחד למותגים וגם למשווקי סניפים. למעשה:

81% מהמותגים ו- 84% מההוצאות מפרסמים את הכוח של שיווק שותפים, נתון שימשיך לגדול ככל שההוצאות על שיווק שותפים גדלות מדי שנה בארצות הברית. יש עלייה של 10.1% בהוצאות לשיווק שותפים בארצות הברית מדי שנה, כלומר עד 2020 המספר הזה יגיע ל -6.8 מיליארד דולר.

בשנת 2018 אומדו כי עלויות שיווק התוכן היו 62% מתוכניות השיווק המסורתיות, ובמקביל הן מייצרות שלוש פעמים את ההפניות של השיטות המסורתיות. למעשה ניתן לייחס 16% מכל ההזמנות שבוצעו באופן מקוון להשפעה של שיווק שותפים.

במרץ 2017, מבנה השותפים של אמזון השתנה, והציע שיעורים של 1-10% מההכנסות ממוצרים עבור יוצרים, והעניקו הזדמנות לסניפים לסוכנים דרמטיים.

מהו שיווק שותפים?

שיווק שותפים הוא התהליך בו שותף מרוויח עמלה לשיווק מוצרים של אדם אחר או חברה. השותף פשוט מחפש מוצר שהם נהנים ממנו, ואז מקדם את אותו המוצר ומרוויח חלק מהרווח מכל מכירה שהם מבצעים. המכירות עוקבות באמצעות קישורי שותפים מאתר לאתר אחר.

איך עובד שיווק שותפים?

מכיוון ששיווק שותפים פועל על ידי פיזור האחריות של שיווק ויצירה של מוצרים על פני צדדים, הוא מצליח למנף את היכולות של מגוון אנשים לאסטרטגיה שיווקית יעילה יותר תוך מתן תורמים לחלק מהרווח. על מנת לבצע את העבודה הזו, צריכים להיות מעורבים שלושה מפלגות שונות:

  1. מוכר ויוצרי מוצר.
  2. השותף או המפרסם.
  3. הצרכן.

בואו נתעמק במערכת היחסים המורכבת ששלושת הצדדים האלה חולקים כדי להבטיח ששיווק שותפים יהיה הצלחה:

  1. מוכר ויוצרי מוצר.

המוכר, בין אם יזם יחיד או עסק גדול, הוא ספק, סוחר, יוצר מוצר או קמעונאי שיש לו מוצר לשווק. המוצר יכול להיות אובייקט פיזי, כמו מוצרים לבית, או שירות, כמו הדרכות איפור.

המוכר, הידוע גם בשם המותג, אינו צריך להיות מעורב באופן פעיל בשיווק, אך יתכן שהוא גם המפרסם ומרוויח מחלוקת ההכנסות הקשורה בשיווק שותפים.

לדוגמה, המוכר יכול להיות סוחר מסחר אלקטרוני שהקים עסק ב- dropshipping ורוצה להגיע לקהל חדש על ידי תשלום אתרי אינטרנט מקושרים לקידום המוצרים שלהם. לחלופין, המוכר יכול להיות חברת SaaS שממנפת חברות כלולות שיעזרו למכור את תוכנת השיווק שלהם.

2. השותף או המו"ל.

השותף יכול להיקרא גם כמפרסם, או להיות יחיד או חברה המשווקת את המוצר של המוכר בצורה מושכת את הצרכנים הפוטנציאליים. במילים אחרות, השותף מקדם את המוצר כדי לשכנע את הצרכנים שהוא אכן מועיל להם ולשכנע אותם לרכוש את המוצר. אם הצרכן אכן קונה את המוצר, השותף מקבל חלק מההכנסות שהופקו.

לסניפים לעתים קרובות יש קהל מאוד ספציפי אליו הם משווקים, ובדרך כלל דבקים באינטרסים של אותו קהל. זה יוצר נישה או מותג אישי מוגדר שעוזר לסניף למשוך צרכנים שסביר להניח שיפעלו לקידום.

  1. הצרכן.

בין אם הצרכן יודע זאת ובין אם לא, הם (ורכישותיהם) הם הנהגים של שיווק שותפים. חברות כלולות חולקות איתם מוצרים אלה במדיה החברתית, בבלוגים ואתרי אינטרנט.

כאשר הצרכנים קונים את המוצר המוכר והשותף שותפים לרווחים. לפעמים הסניף יבחר להיות מקודם מול הצרכן על ידי כך שהוא מגלה שהוא מקבל עמלה בגין המכירות שהם מבצעים. פעמים אחרות הצרכן עשוי להתעלם לחלוטין מתשתית השיווק השותפים העומדת מאחורי הרכישה שלהם.

כך או כך, לעתים רחוקות הצרכן ישלם יותר עבור המוצר שנרכש באמצעות שיווק שותפים; חלקו של השותף ברווח נכלל במחיר הקמעונאי. הצרכן ישלים את תהליך הרכישה ויקבל את המוצר כרגיל, שאינו מושפע ממערכת שיווק השותפים בו הם מהווים חלק משמעותי.

איך משווקי שותפים מתוגמלים?

שיטה מהירה וזולה להרוויח כסף ללא הטרחה של מכירת מוצר בפועל, לשיווק סניפים יש משיכה בלתי ניתנת להכחשה עבור אלו המעוניינים להגדיל את הכנסותיהם באופן מקוון. אך כיצד משלמים לשותף לאחר קישור המוכר לצרכן?

השותף עשוי לקבל שכר בדרכים שונות:

  1. תשלום פר מכירה.

זהו המבנה הרגיל והמוכר של שיווק שותפים. בתוכנית זו, בית העסק משלם לשותף אחוז ממחיר המכירה של המוצר לאחר שהצרכן רוכש את המוצר כתוצאה מאסטרטגיות השיווק של השותף. במילים אחרות, על השותף לגרום למעשה למשקיע להשקיע במוצר לפני שהם מקבלים פיצוי.

  1. תשלום פר ליד.

מערכת מורכבת יותר, מפצה את השותף על בסיס המרת לידים. על השותף לשכנע את הצרכן לבקר באתר הסוחר ולהשלים את הפעולה הרצויה – בין אם הוא ממלא טופס יצירת קשר, נרשם לניסוי של מוצר, מנוי לניוזלטר, הורדת תוכנה או קבצים.

  1. תשלום פר קליק.

תוכנית זו מתמקדת בתמרוץ של השותף להפנות צרכנים מפלטפורמת השיווק שלהם לאתר של בית העסק. משמעות הדבר היא כי על השותף להיות מעורב את הצרכן ככל שיעברו מאתר השותף לאתר הסוחר. השותף משולם בהתאם לגידול בתעבורת האינטרנט.

מהן הסיבות העיקריות להפוך למשווק שותפים?

  1. הכנסה פסיבית.

בעוד שכל עבודה "רגילה" מחייבת אותך לעבוד כדי להרוויח כסף, שיווק שותפים מציע לך את היכולת להרוויח כסף בזמן שאתה ישן. על ידי השקעה של פרק זמן ראשוני בקמפיין, תוכלו לראות תשואות רצופות באותו זמן כאשר הצרכנים רוכשים את המוצר במהלך הימים והשבועות הבאים. אתה מקבל כסף עבור העבודה שלך הרבה אחרי שתסיים את זה. אפילו כשאתה לא מול המחשב שלך, כישורי השיווק שלך ירוויחו לך זרם הכנסה קבוע.

  1. אין תמיכת לקוחות.

מוכרים פרטיים וחברות המציעות מוצרים או שירותים נאלצים להתמודד עם הצרכנים שלהם ולהבטיח שהם מרוצים ממה שהם רכשו.

הודות למבנה השיווק של השותפים, לעולם לא תצטרך לדאוג לתמיכת לקוחות או לשביעות רצון הלקוחות. כל התפקיד של משווק השותפים הוא לקשר בין המוכר לבין הצרכן. המוכר מתמודד עם תלונות צרכנים לאחר שתקבל את העמלה שלך מהמכירה.

  1. עבדו מהבית.

אם אתה מאוד שונא ללכת למשרד, שיווק שותפים הוא הפיתרון המושלם. תוכל לפתוח קמפיינים ולקבל הכנסות מהמוצרים שהמוכרים יוצרים תוך כדי עבודה מנוחות הבית שלך. זו עבודה שאתה יכול לעשות בלי לצאת מהפיג'מה שלך.

  1. חסכוני.

מרבית העסקים דורשים דמי התחלה כמו גם תזרים מזומנים למימון המוצרים הנמכרים. עם זאת, שיווק שותפים יכול להיעשות בעלות נמוכה, כלומר אתה יכול להתחיל במהירות וללא טרחה רבה. אין דמי תוכנית שותפים לדאוג להם ואין צורך ליצור מוצר. תחילת קו עבודה זה היא יחסית פשוטה.

  1. נוח וגמיש.

מכיוון שאתה הופך למעשה לפרילנסר, אתה מקבל עצמאות מוחלטת בהגדרת היעדים שלך, הפניית הדרך שלך כשאתה מרגיש כל כך נוטה, בחירת המוצרים שמעניינים אותך ואפילו קביעת השעות שלך. נוחות זו פירושה שתוכל לגוון את תיק העבודות שלך אם תרצה או להתמקד אך ורק בקמפיינים פשוטים וישירים. אתה תהיה גם חופשי ממגבלות ותקנות של החברה, כמו גם מצוותים לא מצליחים.

  1. תגמולים מבוססי ביצועים.

בעבודות אחרות תוכל לעבוד שבוע של 80 שעות ועדיין להרוויח אותה משכורת. שיווק שותפים מבוסס אך ורק על הביצועים שלך. תקבל מזה מה שתכניס לתוכו. כידון כישורי הביקורת שלך וכתיבת קמפיינים מעורבים ישתפרו לשיפורים ישירים בהכנסות שלך. סוף סוף תקבלו שכר עבור העבודה המצטיינת שתעשו!

  1. אל תזלזל בכוחו של SEO.

יש המון תנועה אורגנית שתוכל להשיג ממנועי חיפוש אם אתה מבצע SEO כראוי, כיום מדובר על שיפור האתר שלך עבור המבקרים. אנשים באופן טבעי מחפשים מידע באופן מקוון. לכן כדאי ללמוד את היסודות של SEO בעמוד, מחקר מילות מפתח ובניית קישורים כדי להיות מקור המידע שהם מוצאים תחילה. מי לא ירצה לדרג מספר 1 במונחים כמו "המוצר הטוב ביותר" או "סקירת המוצר" בגוגל?

ולסיכום…

שיווק שותפים הוא הפיתרון אידיאלי עבור אלו המעוניינים להשיג שליטה על הכנסתם שלהם על ידי התמקדות באפשרויות הכנסה מבוססות ביצועים. עובד בד בבד עם מוכר, משווק שותפים בעל מוטיבציה יוכל להשיג הכנסה פסיבית מהנוחות בבית שלו מבלי לדאוג לייצר מוצר או שירות.

למרות שהצלחת העבודה אכן תלויה במיומנויות השיווק של השותף, היא יכולה להוכיח כדרך יעילה לעמוד ביעדי ההכנסה שלך כקריירה ראשונית או כמשרה שנייה רווחית.

תהליך פשוט ואלגנטי, שיווק סניפים באמצעות ביקורות, בלוגים, מדיה חברתית, תוכנת וובינר ופלטפורמות אחרות הוא גבול חדש בשיווק שרק מחכה לשימוש.

לפרטים נוספים צור קשר כעת!

בהצלחה 🙂