HandsUP

Facebook Shop

תשכחו מכל מה שידעתם על קניות אונליין!
פייסבוק השיקו את Facebook Shops!!!

 

החל מהיום תוכלו לקנות מוצרים ישירות דרך דף עסקי בפייסבוק!

בעזרת כלים חדשים שפייסבוק מנגישה לנו (לגמרי בחינםֿ) נוכל ליצור חנות פייסבוק מלאה.

מבחינת פייסבוק הכל נעשה תחת מסווה של ״עזרה לעסקים קטנים״, ״בעקבות משבר הקורונה״ וכו׳ וכו׳ אבל האמת? למישהו שם פשוט נמאס שכמות עצומה של עסקים/חנויות מפרסמים בפייסבוק ומבצעים הפנייה לאתרי סחר, בנוסף הפך פייסבוק למקור המידע העיקרי של מסעדות וחנויות מקומיות – אם החנות המועדפת עליך שינתה את שעות העבודה שלה, או עברה למשלוח מקוון / איסוף דרך הכניסה, הם פרסמו על זה בפייסבוק או באינסטגרם. אז מדוע לא לאפשר למבקרים לבצע רכישות מבלי שיצטרכו לעזוב את אפליקציות הפייסבוק והאינסטגרם?

כמו כן, כדאי לזכור כי המשבר הכלכלי שהביא איתו המגיפה כבר פוגעת בעסקים קטנים רבים – עסקים ומפרסמים בפייסבוק. אז לחברה יש חלק בסיוע לעסקים אלה לשרוד,אינטרס משותף כבר אמרנו? 

בשידור לייב אתמול בפייסבוק, המנכ"ל מארק צוקרברג תיאר זאת כדרך לסייע לעסקים הסובלים בעקבות COVID-19, אם כי הוא הודה שזה לא "יבטל את כל הנזק הכלכלי" (האומנם?) 

הוא גם התייחס לתקופה של לאחר המגיפה: "אני חושב שאנחנו הולכים להמשיך לחיות יותר מחיינו באופן מקוון ולעשות עסקים נוספים ברשת״

לפי מנכ״ל אינסטגרם למעלה ממיליון עסקים ברחבי העולם כבר נרשמו.
אותם עסקים יוכלו ליצור חנות פייסבוק בחינם – הם רק מעלים את הקטלוג שלהם, בוחרים את המוצרים שהם רוצים להציג, ואז יתאימו אותם עם תמונת שער,צבעים,מחירים וכו׳ וכך המבקרים יכולים לדפדף, לשמור ולהזמין מוצרים ישירות מפייסבוק ואינסטגרם (אף אחד לא מדבר על אבטחת המידע שלנו,מעניין)

איך פייסבוק מרוויחה מכל הסיפור הזה?

סגן נשיא המודעות של פייסבוק, דן לוי, אמר כי בעוד שהחברה תגבה "עמלות קטנות" על כל רכישה, הרי שהמונטיזציה האמיתית תגיע מההנעה של יותר פרסום. (ניתן להציג חנויות גם במודעות וסטוריס.)

לוי תיאר זאת כפתרון "לבנות ולעבד בכל מקום", כאשר הוסיף כי "החנות עצמה תהיה עקבית מאוד, בין אם זה בפייסבוק או באינסטגרם." מה ששונה זה איך הצרכנים מגלים את החנויות, בין אם זה דרך שוק הפייסבוק או מוצר שתויג בתמונה באינסטגרם.

החברה גם מתכננת להשיק הקיץ חוויה נוספת בשם אינסטגרם שופ, המאפשרת למשתמשים לגלוש במוצרים ישירות מ- Instagram Explore ובסופו של דבר לקפוץ לחוויית קניות מכרטיסיית הניווט הראשית של האפליקציה. יהיו גם דרכים עבור סוחרים להציג ולקשר בסרטונים החיים שלהם מוצרים מחנויות הפייסבוק שלהם, ולצרכנים לקשר בין תוכניות נאמנות לחשבונות הפייסבוק שלהם.

כחלק מהכרזה זו, פייסבוק אמרה כי היא משתפת פעולה עם Shopify, BigCommerce, Woo, Advisor Channel, CedCommerce, Cafe24, Tienda Nube ו- Feedonomics

לסיכום…

התוכנית העיקרית של פייסבוק הייתה ונשארה לגרום לנו הגולשים לשהות כמה שיותר זמן באפליקציות השונות של החברה וזהו צעד מאוד משמעותי לעבר העתיד הנראה לעין של פייסבוק ״להשתלט״ על המרחב האינטרנט שלנו.