Ads גוגל: חיפוש בתשלום
Ads היא פלטפורמת הפרסום הגדולה ביותר והפופולרית ביותר בעולם. Ads נמצאת בשימוש כה נרחב, והיא הפכה לשם נרדף למונח "חיפוש בתשלום." למרות שפלטפורמות אחרות כמו מודעות Bing פועלות באופן דומה.
חיפוש בתשלום מתמקד במיקוד למילות מפתח ובשימוש בפרסומות מבוססות טקסט. מפרסמים המשתמשים ב- Ads מציעים מילות מפתח – מילים וביטויים ספציפיים הכלולים בשאילתות חיפוש שהוזנו על ידי משתמשי גוגל – בתקווה שהמודעות שלהם יוצגו לצד תוצאות חיפוש עבור שאילתות אלה. בכל פעם שמשתמש לוחץ על מודעה, המפרסם מחויב בסכום מסוים של כסף, ומכאן השם "תשלום לפי לחיצה". מתן הצעות מחיר ואופטימיזציה של הצעות מחיר הוא נושא מורכב, ומעבר לתחום מאמר זה, אך בעיקרו של דבר, המשתמשים משלמים על הפוטנציאל למצוא לקוחות חדשים על בסיס מילות המפתח ומונחי החיפוש שהם נכנסים לגוגל.
מודעות בפייסבוק:
מודעות פייסבוק הן דוגמא עיקרית למה שמכונה "חברתי בתשלום", או הפרקטיקה של פרסום ברשתות החברתיות. עם המספר הגבוה ביותר של משתמשים פעילים חודשיים (או MAUs)יותר מכל רשת חברתית בעולם, פייסבוק הפכה למרכיב תחרותי מאוד ומשתלם בעליל באסטרטגיות פרסום דיגיטליות רבות של עסקים.
למרות שניתן לחשוב על פרסום בפייסבוק כדומה ל- Ads, בכך שמפרסמים המשתמשים בשתי הפלטפורמות מקדמים בעיקר את העסק שלהם דרך האינטרנט, כאן נגמר הדמיון. שלא כמו חיפוש בתשלום, המסייע לעסקים למצוא לקוחות חדשים באמצעות מילות מפתח, חברתית בתשלום עוזרת למשתמשים למצוא עסקים על סמך הדברים שהם מתעניינים בהם ובדרכים בהן הם מתנהגים באופן מקוון.
כשמדובר בהבדל העיקרי בין מודעות Google Ads לפרסומות בפייסבוק, אתה יכול לחשוב על זה כך: Ads עוזרת לך למצוא לקוחות חדשים, בעוד שפייסבוק עוזרת ללקוחות חדשים למצוא אותך.
כעת, כאשר כיסינו את ההבדל האלמנטרי בין מודעות Google Ads לפייסבוק (או חיפוש בתשלום וחברתית בתשלום), בואו ונבחן את חוזקותיה של כל פלטפורמה וכיצד ניתן למנף את היעילות של כלי שיווק מקוונים אלה.
נקודות החוזק והיתרונות של גוגל אדס
כמנוע החיפוש הפופולרי והנפוץ ביותר בעולם, גוגל נחשבת למובילה דה-פקטו בפרסום מקוון. גוגל מציעה למפרסמים גישה למעל 3.5 מיליארד שאילתות חיפוש בכל יום ויום, ומציעה למפרסמים גישה לקהל פוטנציאלי חסר תקדים ובלתי משתווה של משתמשים המחפשים באופן פעיל מוצרים ושירותים.
הצעות הפרסום של גוגל מפוצלות בין שתי רשתות עיקריות – רשת החיפוש ורשת המדיה. רשת החיפוש מקיפה את כל גוגל כמנוע חיפוש, ומפרסמים יכולים להציע במיליוני מילות מפתח וביטויים כדי למקד ללקוחות פוטנציאליים.
רשת המדיה של גוגל, המציעה למפרסמים מודעות חזותיות יותר כמו באנרים, משתרעת על פני 98% מהאינטרנט העולמי, מה שהופך אותה לבחירה נהדרת למפרסמים שרוצים להשיג יעדים שיווקיים שאינם בהכרח מונעי המרה כמו אלה של מודעות PPC, כגון העלאת מודעות המותג בהיקף נרחב באמצעות מודעות באנר.
קהל עצום
אחד היתרונות העיקריים בשימוש בגוגל כפלטפורמת פרסום הוא טווח ההגעה העצום שלה. גוגל מטפלת ביותר מ- 40,000 שאילתות חיפוש בכל שנייה, בסך הכל למעלה מ- 1.2 טריליון חיפושים באינטרנט בכל שנה. ככל שגוגל מתוחכמת יותר ויותר – בחלק מההסתמכות ההולכת וגוברת על הבינה המלאכותית הקניינית שלה וטכנולוגיית למידת מכונות, RankBrain – נפח החיפוש המדהים הזה צפוי לגדול, יחד עם הפוטנציאל של מפרסמים להגיע ללקוחות חדשים.
במילים פשוטות, אף מנוע חיפוש אחר לא יכול להציע לקהל הפוטנציאלי שגוגל יכולה. מקור פוטנציאלי עצום זה של לקוחות פוטנציאליים בלבד הופך את גוגל לתוספת מצוינת לאסטרטגיית השיווק הדיגיטלית שלך, אך בשילוב עם תוצאות החיפוש המדויקות והולכות של גוגל, קל לראות מדוע Ads היא פלטפורמת ה- PPC הפופולרית והנפוצה ביותר בעולם.
שדה המשחק
אחת התפיסות השגויות הגדולות בקרב החדשות ב- PPC היא שמי שיש לו תקציב הפרסום גדול יותר איכשהו "זוכה" באופן אוטומטי במודעות גוגל. למרבה המזל, שום דבר לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת שכן Ads מתמקדת בעיקר באיכות וברלוונטיות של מודעות, ולא בכמה מפרסמים מוציאים.
ככל שמודעה רלוונטית יותר למשתמש, כך החוויה שיש למשתמש עשוי להיות טוב יותר – ולכן, כך גדל הסיכוי שהם ימשיכו להשתמש בגוגל כמנוע החיפוש המתאים. מסיבה זו, Google Ads מתגמלת את הרלוונטיות והאיכות מעל לכל הגורמים האחרים. זו הסיבה שמפרסמים חכמים עם מודעות רלוונטיות, מותאמות ואיכותיות לעיתים רחוקות נאלצים להציע הצעות מחיר גבוהות כמו מפרסמים עם מודעות גרועות יותר.
מילות מפתח מסוימות עשויות לעלות יותר מאחרות – כמו אלו בענף הפיננסי, שהן מסורתיות בין היקרות מכל מגזר מקצועי – אך כמה מפרסמים צריכים להציע יהיה תלוי במידה רבה באיכות וברלוונטיות של הפרסומות שלהם. ערכים מסוימים חשובים יותר ל- Google בהערכתה את האיכות והרלוונטיות בהשוואה לאחרים, כגון שיעור הקליקים שנחשב לאינדיקציה אמינה לאיכות הכוללת של הערכה של המודעה.
מגוון רחב של פורמטי מודעות שונים
כאשר Ads הושקה לראשונה בשנת 2000 (עם סכום כולל של כ -350 מפרסמים בלבד), המודעות מבוססות הטקסט שגוגל הציגה לצד תוצאות החיפוש שלה היו גסות נפש, בלשון המעטה – אך הם אכן הכילו רבים מאותם אלמנטים שניתן לראות. במודעות של ימינו.
למרות שמודעות PPC ב- Ads נותרו מבוססות טקסט, מפרסמים יכולים לנצל מספר מדהים של תכונות כדי להפוך את המודעות שלהם למושכות יותר ומרתקות יותר עבור לקוחות פוטנציאליים. תוספים למודעות, קישורי sitelink, הגהה חברתית כמו ביקורות משתמשים, מיקוד לפי מיקום, מודעות קניות ושלל תכונות אחרות זמינות למפרסמים, ומציעות למפרסמים רמת התאמה ושליטה ללא תחרות. גוגל אפילו הציגה פורמטים של מודעות המותאמים לצרכים הייחודיים של סוגים ספציפיים של עסקים, כמו יצרני רכב ומלונות, שהם הרבה מעבר לחווית המודעה האופיינית לטקסט ומשלבים אלמנטים חזותיים עשירים כמו תמונות ברזולוציה גבוהה ונתוני מפה אינטראקטיביים. .
לא משנה מה אתה מוכר או למי, הסיכוי הוא שיהיה פורמט או תכונה של מודעות אשר יהפכו את הסחורה והשירותים שלך ליותר מושכים את שוק היעד שלך. גוגל מיישמת ללא הפסקה פורמטים ותכונות חדשות של מודעות, מה שמאפשרת למפרסמים להגיע לקהלים חדשים ולהניע עסקים חדשים.
החוזקות והיתרונות של מודעות פייסבוק
בהשוואה לגוגל אדס, מודעות פייסבוק (כפי שאנו מכירים אותה כיום) הן החדשות המרעידות, אך למעשה, פייסבוק מעודנת ומשפרת את פיתרון הפרסום שלה מזה מספר שנים. כיום מודעות פייסבוק הן חלוצות בתחום החברתי בתשלום והפכו לחלק מרכזי באסטרטגיות שיווק דיגיטליות של עסקים רבים.
קהל ללא תחרות
בדומה ל- Google Ads, פייסבוק מתהדרת בקהל עולמי עצום באמת. עם יותר מ- 1.55 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים – יותר מחמישית מכלל אוכלוסיית העולם, וזה לא מונה חשבונות לא פעילים או בשימוש לעתים רחוקות – לפייסבוק אין שום יריבה בכל הקשור לגודל הקהל שלה. עם זאת, במקום לחשוף מפרסמים והודעות שלהם בפני קהל עצום זה, החוזק האמיתי של הקהל העצום של פייסבוק טמון בפורענות הפוטנציאלית בה מפרסמים יכולים למקד למשתמשים של פייסבוק.
אנשים חולקים כמעט כל פרט שניתן להעלות על הדעת בחייהם בפייסבוק. מפגישה ונישואים עם בני זוג ועד לידת ילדים או חגיגת מהלכים חדשים בקריירה, המשתמשים בפייסבוק חולקים את ההנאות וההישגים של אבני הדרך בחיים עם חבריהם והרשתות שלהם מדי יום ביומו. הם גם מחפשים וצורכים תכנים המתיישרים עם מגוון עצום של תחומי עניין אישיים, אמונות, אידיאולוגיות וערכים, ומציגים למפרסמים הזדמנות ייחודית להתאים הודעות פרסום לקהלי יעד בדרכים שנחשבו בעבר כבלתי אפשריות, או אפילו בלתי נתפסות.
אחד היישומים החזקים ביותר לפונקציונליות זו הוא היכולת של מפרסמים ליצור מה שמכונה "קהלים נראים כמו". מפרסמים יכולים להעלות מידע על לקוחות ממאגרי המידע שלהם לפייסבוק, אשר לאחר מכן מיישם סינון על בסיס נתונים ומידע משלו.
פלטפורמה חזותית
מטבע הדברים,בניגוד לבני דודיהם PPC המבוססים על טקסט יחסית, מודעות פייסבוק הן חזותיות בעוצמה. המודעות הטובות ביותר בפייסבוק משתלבות בצורה חלקה עם הסרטונים, התמונות ותכנים חזותיים אחרים בעדכוני החדשות של המשתמשים, וזה מאפשר למפרסמים למנף לא רק את התכונות המשכנעות מאוד של מודעות חזותיות, אלא לעשות זאת באופן שמעביר את השאיפה הודעות ההופכות מודעות באיכות גבוהה כל כך משכנעות.
כשם שגוגל מנסה כל הזמן לעצב את מודעות ה- PPC מבוססות הטקסט שלה, פייסבוק מעריכה כל העת כיצד היא יכולה להציע למפרסמים פלטפורמה שיווקית מעולה ומשתמשים חוויה מקוונת מספקת ומתגמלת. בעבר, פייסבוק חייבה כי מודעות בפלטפורמה שלה מכילות טקסט שהעסיק לא יותר מ 20% מכל שטח הפרסום, מגבלה שהיא הרגעה מאז. עם זאת, למרות שינוי ניכר זה בממשל הפרסום שלה, פייסבוק נותרה פלטפורמה חזותית מטבעה – נקודת מכירה חשובה למפרסמים רבים.
החזר ROI (הוצאות פרסום) לא ייאמן
עסקים ומשווקים המתנסים במודעות פייסבוק מתרשמים לעתים קרובות מהגרגריות של אפשרויות המיקוד שלה, כמו גם מהכלים העומדים לרשותם ליצירת מודעות יפות ומרתקות. עם זאת, אלמנט אחד של מודעות פייסבוק המפתיעה באופן קבוע את המצטרפים החדשים הוא ההחזר האפשרי על ההשקעה שפרסום בפייסבוק מציע, ועד כמה מפרסמים מנוסים יכולים למתוח תקציב מודעות מוגבל בפלטפורמה.
למרות שתקציב קמפיין הפרסום בפייסבוק ישתנה במידה רבה בהתאם למגוון גורמים, כגון היקף, העברת מסרים ויעדי קמפיין כוללים, מודעות פייסבוק הן במחיר סביר להפליא, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון את ההשפעה הפוטנציאלית שלהם ואת הפיריות שבה מפרסמים יכולים למקד את קהלים אידיאליים. התמחור התחרותי ביותר הזה הופך את מודעות פייסבוק להצעה אטרקטיבית מאוד לעסקים קטנים ולחברות עם משאבים מוגבלים – ולא רק למותגים גדולים עם תקציבי שיווק עצומים. בשילוב עם התשואות הפוטנציאליות המדהימות שמציעה הפלטפורמה, מודעות פייסבוק הן אחד מפתרונות הפרסום המקוון הטובים ביותר שקיימים כיום.
מודעות של Google או- Facebook: באיזה עליכם להשתמש?
מודעות Google ו- Facebook הן פלטפורמות פרסום חזקות להפליא המספקות כמעט כל סוג של עסק. בבחינת חוזקות ויישומים פוטנציאליים של כל פתרון, נראה גם כי יש לראות את שתי הפלטפורמות באופן משלים, ולא יריבתי. יש אנשים שמתעקשים להשוות בין מודעות פייסבוק לרשת המדיה של גוגל, ובעוד ששתי הפלטפורמות חולקות כמה קווי דמיון, הדרכים בהן שתי הפלטפורמות התפתחו באופן בלתי תלוי זו בזו. שיש להשתמש ב- Ads ובפייסבוק בהופעה, ולא באופוזיציה.
רתימת כוחם של חיפוש בתשלום וגם חברתית בתשלום היא אסטרטגיית פרסום אפקטיבית להפליא. עם זאת, הדבר מחייב אסטרטגיית פרסום כפולה המתיישרת עם חוזקותיה של כל פלטפורמה בהתאמה. למרות שהודעות שיווק יכולות – וניתן לטעון – להישאר עקביות בכל המודעות של גוגל אדס והן של מודעות פייסבוק, חשוב להבין כיצד להשתמש בכל פלטפורמה בצורה הטובה ביותר לקבלת החזר ROI מרבי וצמיחה עסקית גדולה יותר.
למידע נוסף כיצד למקסם את ההשפעה של מסעות הפרסום שלך ב- Google Ads ו- Facebook, אנחנו מזמינם אותך ליצור איתנו קשר על מנת שנוכל להתאים את אסטרטגית השיווק שמתאימה לצרכי העסק שלך!
בהצלחה 🙂
© Copyright by HandsUP. All rights reserved